söndag 8 juli 2007

Redan semester och regn

Jaha ja, det är första gången man skriver nu då. Alla har ju blogg och jag tänkte att det kanske vore kul. om en annan också kunde skriva lite. Jag vet inte om någon kommer bry sig om att läsa en vanlig killes svammel...men va vet jag. ;-)

Det är sommar och jag fick semester förra veckan, det är skönt...jobbet började bli så påfrestande. Jag har haft återkommande småsaker som jag varit oense med patienterna med... Jag kan inte skriva namn, men en viss dam, jag tror hon varit journalist, har börjat gå mig på nerverna. Hon kom på mig när jag stoppade på mig några extra latexhandskar och träspatlar ner i byxorna och har allt sedan det kallat mig för "dansketjuv" och "kommunistklåpare", jag vet inte vad hon hyser för agg mot någon av dessa grupper. Men det har fått mig att vara mer på min vakt när jag lånar lite nödvändigheter ifrån jobbet. Jag vågade inte plocka hem det på en gång så jag la det i mitt skåp. Jag funderar på att gå dit i veckan och hämta hem det, säga att jag är där för å hämta lite kläder jag glömt.

Nu har jag i alla fall som sagt semester och jag har redan köpt biljett till Gessle. Jag är bortrest när han spelar i Stockholm, så jag ska se honom i Västerås istället, 10 augusti. Fan vad det ska bli skönt att lyssna på riktig svensk sommarmusik, jag gillar verkligen hans senaste! De har spelat den på radion en hel del!

Nä, nu ska jag se på tv lite och hoppas på bättre sommarväder imorgon.

Inga kommentarer: