söndag 29 juli 2007

Sköna ansvarslösa dagar

Å vad skönt det är att vara ledig! Jag ska bara skämma bort mig själv (som de där fab5killarna alltid säger man ska göra). Idag till exempel var jag på kinarestaurang två gånger och åt! Andra gången frågade de om jag ville köpa aktier inom företaget på en gång :-)

Var till jobbet å hämtade saker ur skåpet förra veckan. Kom på att jag ville ha några blöjor också så jag gick in på lagret och hämtade. På vägen ut mötte jag självklart kä... tanten som kallade mig glåpord när hon såg mig ta lite saker förut. Det är som fan att hon av alla saker ska minnas just det, för hon satte igång nu igen. "Rufflare" sade hon "inte ska du ha de där med dig". Jag löste det lite snyggt genom att tillrättavisa henne och säga att jag va på väg över gatan till andra avdelningen och en patient där. Då började hon skrika något om att "det minsann saknas två hundringar i börsen" och jag bara ignorerade henne. Det är som om hon bestämt sig för att avsky mig. Nåja, de är väl bara att svara med samma mynt. Någon kommer bara få en halv stesolid framöver.

Ibland önskar jag att jag var rik som de man brukar se i cribs på mtv. Då skulle man inte ens veta hur dementa gamlingar beter sig. Man skulle vara som någon av de där rapparna och ha en bil helt i guld, och betjänter i badrummet. Kanske skulle börja spela keno eller nåt? :-)

Nu är det inte långt kvar till Gessle och Västerås! Då kommer det verkligen kännas att sommaren är igång med allt vad det innebär.

Inga kommentarer: